Interj Jarno Trullival
Dia 2007.06.12. 15:17
A Toyota olasz versenyzje kalandos htvgt zrt Montrealban. E rvid kis interjban a Kanadai Nagydjjal kapcsolatos lmnyeit prblja elmeslni.
K: Drma Montrealban az elejtl a vgig. Mit tudsz mondani? JT: Mindenek eltt szeretnm elmondani, mennyire boldog vagyok, hogy Robert nem szenvedett slyosabb srlst a 27. krben trtnt balesetnk kvetkeztben. Megdbbentem az tkzs erejtl s nagyon aggdtam, mert nem volt informcim az llapotrl.
K: Mi trtnt? JT: Kzdttem a gumikkal s nem igazn volt tapads. Robert gyorsabb volt nlam, gy meghagytam neki a plya bal oldalt. Az utols pillanatban lttam a tkrben, ezutn kaptam egy tst htulrl, s sejtsem sem volt, hogy mi trtnt. Hossz ideig lttam az orvosi autt s nagyon aggdtam.
K: Mi a vlemnyed a versenyedrl? JT: Harcoltam a pontszerz helyekrt, majd a Roberttel trtn tkzst kveten defektet kaptam, gy ezt fel kellett adnom, mert ki kellett jnnm a boxba. Nem tudom, hogy az tkzs okozta-e, vagy netn valamilyen trmelk. Ezutn nagyon kaotikus versenyt futottunk s nagyon htra keveredtem. 12 krrel a vge eltt jra a boxba ltogattam, majd miutn visszajttem a plyra, nem koncentrltam elgg s a falnak csapdtam az 1-es kanyarban. szintn, boldog voltam, hogy vge az egsznek. Nem az szmtott, hogy milyen eredmnyt rek el, hanem hogy Robert nem srlt-e meg slyosan.
K: Mekkora problmt okozott a kt felfggeszts-hiba a pnteki edzsen? JT: A csapat elemezte az adatokat, s megllaptottk, hogy a 8-as kanyar kerkvetje miatt volt a gond. Vilgos magyarzat nem volt, mert az alkotelem is pontosan ugyanaz, mint a tavalyi vben, illetve a kerkvetn sem mdostottak. A felfggeszts geometrijban volt valami eltrs, s teljesen meg kellett vltoztatnunk a belltsok karakterisztikjt, hogy javtsunk a helyzetnkn.
K: Befolysolta ez a magabiztossgod? JT: Mikor gyors akarsz lenni, nem igazn figyelsz arra, mi trtnik, gy az idmrn is megprbltam kihozni magambl s az autmbl a maximumot, nem gondolva a pnteki napra. Nyilvnvalan szombaton nagyon figyeltem a 8-as kanyarban, prbltam kemnyen menni a kanyarban anlkl, hogy rintenm a szeglyeket, s lnyegben egsz gyors tudtam lenni. Versenyzk vagyunk, s miutn lecsukjuk a sisakrostlyt, a munknkra sszpontostunk.
K: Jobb volt a 10. pozci az idmrn, mint amit vrtl? JT: Azt kell mondanom, hogy meglepett. A pnteki edzs nagy rszt elvesztettk, s a szombat reggel nem volt tl j, mert a plya adottsgai nem voltak megfelelek. Kimentnk az idmrre, hogy leteszteljk az j belltsokat annak rdekben, hogy elkerljk a tovbbi hibkat, mindemellett el kellett kerlnnk a rzkveket is. Szval a 10. hely nagyszer eredmny volt. Nagyon meg voltam elgedve.
K: Szenvedtl mr hasonl hiba miatt ezeltt? JT: Nem, ez volt az els ilyen alkalom szmomra s a csapat szmra, eltte sohasom volt ilyen gond. Az els alkalomkor, amikor a szeglykre mentem, szltam a csapatnak rdin, akik behvtk Ralfot is s utnajrtunk a dolognak.
K: Voltak pozitv lmnyeid Kanadban? JT: Mint mr mondtam, roppant pozitv dolog, hogy Robert Kubict vasrnap megvizsgltk a krhzban s mindent rendben talltak, s vicceldtek a csapattrsakkal, akik felkerestk t. Az autnk nagyon sokat fejldtt, de a htvge is bizonytja, hogy vannak kritikus pontjai, gy soha nem elgedhetnk meg nmagunkkal.
|