Forma 1 4ever!!!

Legyen ez a kezdõlapod!

Rakj a kedvencekhez!

 
 
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
 
Interjúk
Interjúk : Exkluzív nagyinterjú Giancarlo Fisichellával!

Exkluzív nagyinterjú Giancarlo Fisichellával!

Dia  2006.03.23. 13:17

A hétvégi Maláj Nagydíj győztese, a Renault olasz versenyzője, Giancarlo Fisichella exkluzív interjút adott lapunknak, melyben az elmúlt versenyről, a hajlékony tükrökről, múltjáról, érzéseiről, és természetesen jövőjéről beszélt…

 Alonso a 2007-es idényt a McLaren színeiben kezdi majd meg. Változott-e a csapaton belül a légkör, hogy megtudták, Alonso az idény végén távozik?

 Úgy gondolom, hogy kezdetben mindenki meg volt lepve, különösen a bejelentés időzítése és módja miatt, azonban azóta  nyugodtan kijelenthetem, hogy semmi nem változott. Mindenki tudja a dolgát. Csak az számít, ami a pályán történik, semmi más  nem érdekel minket jelen pillanatban.

 Milyen a kapcsolatod a tesztpilótával, Heikki Kovalainennel? Milyen versenyzőnek tartod? El tudnád képzelni, hogy jövőre csapattársak legyetek?

 Heikki egy fantasztikus versenyző, biztos vagyok benne, hogy sikerekben gazdag hosszú karrier áll előtte. Nagyon jól kijövünk egymással, és úgy gondolom, nem jelentene problémát, ha együtt kellene dolgoznunk. Azonban ez nem csak rajtam múlik, a vezetőségnek kell meghoznia a döntést.

 Megnyerted a Maláj Nagydíjat. Jól kaptad el a rajtot, az egész versenyen vezettél, ám a futam utolsó szakaszában egyre közelebb került hozzád Fernando. Nem tartottál attól, hogy beér?

 Nem, egyáltalán nem aggódtam. Tartottam a sebességem, és az első körtől kezdve ura voltam a helyzetnek. Nem hajtottam keményen, és a motorom fordulatszáma soha nem is érte el a megengedett felső határt, így takarékoskodni tudtam a hajtóművel a soron következő melbourne-i megmérettetésre. Biztos vagyok benne, ha az első helyem bárki által is veszélyeztetve lett volna, akkor feljebb állíthattuk volna a motor fordulatszámát, hogy tovább növeljük az előnyünket. Azonban erre nem volt szükség, szóval úgy tűnik, remek formában kezdhetjük meg a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíjat.

 A fedélzeti kamerás képekből jól látszott, hogy a Renault visszapillantó tükre menet közben elég rendesen mozog. Felfigyeltél erre? Van ennek valami oka, vagy egyszerűen a túlzott vibráció okozza a mozgást?

 Valóban mozgott. Úgy gondolom, hogy mindenkinél jobban láttam. Ugyanaz volt a helyzet, mint a szezonnyitón Bahreinben, és visszanézve a versenyt, más csapatok autóin is felfigyeltem erre a jelenségre. Úgy vélem, hogy a nagy sebességeknél fellépő légörvények okozhatták a tükrök vibrációját. Szerencsére viszont csak a tükrök voltak az egyedüli elemek, melyek mozogtak az autóinkon!

 24 év után a Renault ismét kettős diadalt aratott. Volt-e ünnepség, vagy parti a futamot követően?

 A verseny után rengeteg médiakötelezettségünk volt, aztán pedig össze kellett pakolnunk, de ahogy lehetőségünk nyílt rá, megünnepeltük a történelmi kettősgyőzelmet.

 Mit gondolsz, ki lesz a Renault legnagyobb ellenfele az idei szezonban?

 Nagyon nehéz lenne megmondani, de jelen pillanatban a Honda, a Ferrari, és a McLaren alakulataira kell komoly figyelmet fordítanunk, míg úgy tűnik, hogy a Williams is remek formában van. Teljesen nyitott még a bajnokság, így egy érdekes év elé nézünk.

 A következő futam Melbourne. Mit vársz az általában a szezonnyitónak helyet adó Ausztrál Nagydíjtól? Milyen újításokkal készül a csapat a következő megmérettetésre?

 Melbourne egy szokásos verseny lesz számunkra. Mivel Malajziában nem terheltük meg annyira a motorjainkat, mindenképpen a győzelemért szeretnénk harcba szállni. Mindig ésszerűen cselekszünk, azonban még nagyon a szezon elején vagyunk ahhoz, hogy túlságosan óvatosak legyünk.

 Ha lenne három kívánságod, mi lenne az?

 Az első kívánságom az lenne, hogy a családom és a barátaim mindig egészségesek és boldogok legyenek.
A második, hogy bajnokságot nyerjek a Renault-val.
A harmadik pedig, hogy Olaszország nyerje a Futball Világbajnokságot!


 A fórumozók kérdései…


 Pályafutásod az AS Roma játékosaként kezdted. Hogyan jött a képbe a Forma-1? Nem bántad meg, hogy így döntöttél?

 Való igaz, hogy ha nem kerülök a Forma-1-be, akkor valószínűleg most is futballjátékos lennék. Minden akkor kezdődött, mikor kipróbáltam a gokartozást. Onnan jutottam el egészen a királykategóriáig. Azonban soha nem fogom megbánni, hogy végül a Forma-1-ben kötöttem ki, mert imádom, amit csinálok.

 Melyik volt pályafutásod legemlékezetesebb versenye? Mesélnél róla?

 Nos, nagyon sok emlékezetes versenyem volt, melyek különböző okok miatt maradtak meg bennem. Jobban szeretek inkább előre tekinteni, azonban a 2003-as Brazil Nagydíj kimagasló volt karrierem során, először is azért, mert nagyon nehéz körülmények között zajlott le a futam, és csak a verseny utáni órákban tudtam meg, hogy valójában én nyertem. Természetesen a 2005-ös Ausztrál Nagydíj és a 2006-os Maláj Nagydíj is emlékezetes számomra, mert mindkét alkalommal a pole pozícióból indulva arattam győzelmet, ami tökéletes teljesítményre utal.

 Ki a kedvenc régi versenyződ, akit példaképnek tekintesz? Kit tartasz a saját stílusodhoz a legközelebbinek a régiek közül?

 Wow, micsoda kérdés. Rettenetesen nehéz bárkivel is összehasonlítanom versenyzési stílusomat, hiszen mindannyian más és más versenyautókkal körözünk. A történelem során számos kimagasló versenyzőt láthattunk, azonban talán Sennát és Albertot tisztelem a legjobban.

 A csapat ügyvezetője, Flavio Briatore a napokban elmondta, a Renault májusban, a Monte Carlo-i Nagydíj után fog dönteni jövő évi versenyzői felállásáról. Mi a terved a következő évvel kapcsolatban, hol fogod folytatni? A Renault-nál tárgyaltatok-e már szerződéshosszabbításról, illetve érkeztek-e más csapatoktól ajánlatok?

 Jelenleg csakis a következő versenyre gondolok, és mindent megteszek annak érdekében, hogy a lehető legjobban teljesítsek. Nem engedhetem meg magamnak, hogy olyan dolgokkal foglalkozzak, melyek csak később kerülnek elő. Azonban azok a dolgok lesznek kihatással a jövőbeli döntésekre, melyeket most csinálok, így minden erőmmel azon vagyok, hogy a lehető legjobban teljesítsek.

 Annak, hogy elindult saját csapatod a GP2-ben, van-e olyan jelzésértéke, hogy már a Forma-1-es pályafutásod végére gondolsz, vagy a kettőt együtt tervezed az elkövetkező években? Még hány évet jósolsz magadnak az F1-ben?

 Igen, a Fisichella Motor Sport International létezik. Már alig várjuk, hogy megkezdhessük első versenyünket április elején Valenciában. Nem tervezem, hogy visszavonulok a Forma-1-ből. Az új csapat bejelentése nincs befolyással Forma-1-es karrieremre, ugyanis az F1-es és a GP2-es munkatársak is fantasztikusak, így nem kell választanom köztük. Nincs okom arra, hogy a visszavonuláson gondolkozzak, hiszen a sebességemmel, és az egészségemmel sincs gond. Soha nem voltam még ilyen gyors, és fitt. Úgy gondolom, hogy karrierem csúcsán vagyok.

 Össze tudnád hasonlítani a tavalyi és az idei autót? Melyik területen fejlődött a legtöbbet az új modell a régihez képest? Miben érzed a stílusodhoz közelebbinek az R26-os vezetését az R25-höz képest?

 Az R25-ös egy fantasztikus autó volt, melyet az eredményei is bizonyítanak. Azonban voltak bizonyos karakterisztikái, melyek nem feküdtek igazán az én vezetési stílusomnak, míg néhány olyan tulajdonsága is volt, melyet mindenki ki szeretett volna javítani, hogy megkapjuk a tökéletesen kezelhető modellt. Úgy gondolom, hogy az R26-os áll eddig a legközelebb a tökéletes autóhoz. Megtartotta az R25-ös minden erősségét, azonban annak problémáit – mint például a fékzónákban való stabilitást – mind orvosolta. Nem kell olyan agresszíven vezetnem az új autót, mely jobban fekszik nekem, mivel azt lehet mondani, hogy simán vezetek.

 Szeretnéd-e, ha gyermeked szinten versenyzői karrierbe fogna?

 Igen is meg nem is. Igen, mert jó lenne látni, hogy sikereket ér el a motorsportban, azonban biztos vagyok benne, hogy nagyon aggódnék az épsége miatt. Viszont egyet elmondhatok: soha nem fogom arra kényszeríteni, hogy lépjen a nyomdokaimba.

 Mindenki tudja, hogy nagy álmod, hogy egy nap a Ferrari versenyzője legyél. Látsz még esélyt arra, hogy az olaszok színeiben versenyezzél, vagy feladtad ezt álmodat?

 Mindössze annyit akarok, hogy versenyképes autó legyen alattam, mint most a Renault. Természetesen egy olasz nemzetiségű versenyzőnek mindig is nagy álma, hogy a Ferrarinál versenyezzen, azonban csak abban az esetben szerződnék hozzájuk, ha győztes autót tudnának biztosítani nekem. A Forma-1 az eredményekről és a győzelmekről szól, nem az álmokról.

 Tudod-e, hogy egy magyar rajongód bukott egy fogadást és kénytelen lesz most gokartozni. Tudnál-e tippeket adni neki, mire figyeljen élete első gokartozásánál?

 Először is nagyon vigyáznia kell a gumifalra! Azt tudom tanácsolni, hogy az első pár körben ismerje meg a gokart karakterisztikáját, kísérletezze ki a határokat, aztán pedig hallgasson az ösztöneire.

 Mi a véleményed Magyarországról, és a magyar nőkről...

 Szeretem Magyarországot. Véleményem szerint Budapest egy csodálatos város, és a mogyoródi pálya mindig érdekes eredményeket hoz. Ami a magyar lányokat illeti, nem igazán értem, mert hűséges típus vagyok, és két csodálatos gyermekem van.

Forrás: www.f1hirek.hu

 

 
Indulás: 2005-07-17
 

Hírek forrása: www.formula.hu , www.a5.hu, www.f1hirek.hu

Képek forrása: www.f1total.com , www.f1racing.net

     

 

   Következő futam:

                                     

Kínai Nagydíj (Sanghaj)

Október 17-18-19.

 

 
 
 
 
Kinek szurkolsz?

Raikkonen
Massa
Alonso
Hamilton
Fischella
Kovalainen
Button
Heidfeld
Más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!